Uzbekistan, 2. del: na drugi strani

Preberi še: 

Uhum, pogorje Nuratau.

Uzbekistan slovi po svoji bogati kulturno-arhitekturni dediščini, toda na drugi strani medres, mošej in minaretov se nahaja manj bleščeč svet blatnih ulic barakarskih naselij, ki so navadno oddaljena le streljaj od zgodovinskih centrov mest. Čeprav so neutrjene ceste, valovite strehe in raztrosene smeti navzven najbolj vpadljive značilnosti slumov, se marsikdaj za vhodnimi vrati skriva čisto lepo (četudi skromno) dvorišče, ljudje pa niso negativno nastrojeni proti tujcem s fotoaparatom v roki.

Na drugi strani mest so tudi vasi. Tekom svojega popotovanja sem dva dneva pohajkoval v vznožju pogorja Nuratau, da sem vsaj delno spoznal vaško življenje in si malo odpočil od zidakov pretekle slave. Tu so začeli s projektom Community Based Tourism, v sklopu katerega lahko spiš in ješ pri domačinih, ki imajo pooblastila in prostore za pohodnike, ki si želijo okusiti homestay hiking. 

Vas Asraf, pogorje Nuratau. Desno spodaj (rdeča streha) je vidna posest Yahshigul's homestay, kjer sem prespal eno noč.

Pastir, pogorje Nuratau.

Vedno pripravljen!

Pogorje Nuratau.

Črede ovac in vas Uhum, pogorje Nuratau.

Psi v teh krajih svojo vlogo čuvajev jemljejo preveč resno. Tale je še dobro vzgojen in je name lajal samo z obzidja, večina pa je škarpo preskočila in se pognala za menoj. Ko sta me prvič napadla dva psa naenkrat, sem se ustrašil ter pognal v beg po ozki stezici navzdol, padel in se potolkel. Tu sem ugotovil, da pes, ki laja, očitno res ne grize, ker sta se mrcini vrnili nazaj na stražo, mene pa pustili, da sem si obrisal prah in preverjal, če sem slučajno še dodatno razbil že razbiti objektiv (več o tem naslednjič). Uhum, pogorje Nuratau.

Uhum, pogorje Nuratau.

Uhum, pogorje Nuratau.

Sartyqan, pogorje Nuratau.
  
Uhum, pogorje Nuratau.
  
Barakarsko naselje, Samarkand.

Barakarsko naselje, Samarkand.

Druga plat mesta. Samarkand.

V prevelikih čevljih, Samarkand.

Barakarsko naselje, Samarkand.

Zlati zobje - skorajda pogostejši kot naravni. Samarkand.

Na robu sluma, Samarkand.

Prijatelji, Samarkand.
  
Del barakarskega naselja, ki ob cvetočem drevju sploh ne izgleda tako slabo. Samarkand.
  
Berač ob vhodu v bazar, Kitab.

Dvorišče, Buhara.

Zakotne ulice, Buhara.

Zakotne ulice, Buhara.
  
Dvorišče, Hiva.

Hiva.

Ulica po dežju, Hiva.

Ko sem hodil po ulicah daleč izven obzidja, ki obdaja stari (turistični) del Hive, sem prišel do igrišča šole, kjer so fantje igrali nogomet, punce pa hengale pod drevesom. Ko so me zagledali, so takoj prekinili z igro in privršali k meni. Semkaj tujci običajno ne zahajajo in jih le redko vidijo. Po tejle gasilski fotki sem jih pa takoj nagnal nazaj brcat žogo 😀

Teta, ki je z veseljem takole pozirala. Samarkand.

Zakotne ulice, Hiva.

Zakotne ulice, Hiva.

Hiva.

Rahlo prestrašeni, Samarkand.
  
Hiva.

Dvorišče s pečjo tandoor, Hiva.
  
Taškent je mesto kontrastov, ki zajema blišč ogromnih modernih stavb do gradbišč še večjih ...

... pa tudi ulice polne mul, vozov, barak, onesnaženih potokov ...

... in pastirčkov skromnih ovčjih čred. 

Komentarji

Priljubljene objave