Cjajnik in Košutnikov turn

Urban je rekel, da ne gre, pa je Mojca vprašala mene, če bi ji delal družbo pri vzponu na Cjajnik. Priznam, da sem takrat prvič slišal zanj, a ko sem prebral opis na spletu - Pot na Cjajnik je izjemno zahtevna in je primerna samo za najbolj izurjene gornike z dovolj moči v rokah in z obveznim samovarovanjem. Pot je najtežja v celotnih Karavankah in celo težja od večine italijanskih izjemno zahtevnih poti v Julijskih Alpah - sem odvrnil, da se mi sliši zanimivo in da bi z veseljem šel! V resnici se je tale ferata z avstrijske strani Košute izkazala za še bolj zahtevno, kot sem pričakoval, še posebej spust s Cjajnika na pot proti Košutnikovem turnu. Ampak - ravno pravi izziv :)

Kratek opis poti:
Koča pod Košuto (AVS) - ferata na Cjajnik (Lärchenturm) - na greben Košute - Košutnikov turn - nazaj do koče 


Najlepše je iti na pot, ko se dan šele prebuja. In najboljše že zaradi tega, ker še ni vroče :)

  
  
Proti svetlobi!

  

Vreme se je vmes nekoliko poslabšalo. No, dramatiziralo.

Tam nekje zgoraj bo vrh.


Pod vrhom se pot razcepi. Težavnost D naj bi bila težja. Pot sem izbral jaz in je resda bolj strma, a pot težavnosti C, po kateri je šla Mojca, v resnici ni nič lažja. 

Pot težavnosti D: praktično navpična, a ima kar nekaj skob za pomoč. Na poti C, ki gre bolj diagonalno, pa je skob bolj malo, stopov za noge pa tudi ni prav dosti.

Pogled na pot težavnosti D od daleč. Foto: Mojca.

Vstop v pot težavnosti C.

Na vrhu je bilo kar nekaj ljudi.

Veselje ob prihodu na vrh Cjajnika (1965 m).

Foto: naključni planinec.

Ko so se oblaki razkadili, se je odprl pogled na naslednji cilj - Košutnikov turn (levo).



Cjajnik je bolj škrbina kot karkoli drugega.

Med plezanjem navzdol sem fotoaparat raje pospravil v torbo, a od tu se približno vidi, kako zahtevna pot je po teh skalah.



Jap, tamle sva plezala.


Pogled po grebenu Košute na desno proti Kladivu.


Na vrhu Košutnikovega turna (2133 m). Foto: naključni planinec.

Še zadnji izziv: tale majavi most. Urban je rekel, da samo meni in mlajšemu bratu zaupa svojo ženo v varstvo pri takem vzponu. Nekako sem jo živo pripeljal nazaj ;)

Foto: Mojca.

Še zadnji pogled v globino ... kam pa naslednjič? 

Komentarji

Priljubljene objave